background 2550755 640RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU
DLA DZIECI 4-LETNICH
w roku szkolnym 2024/2025


Grupa „Kropki”

Realizacja podstawy programowej w godz. od 8.00- 13.00

7:00-8:00

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy w kącikach zainteresowań. Inspirowanie do spontanicznej działalności – zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy ruchowe integrujące grupę. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych. Ćwiczenia graficzne, logopedyczne. Zabawy z zestawu zabaw ruchowych.

8:00-8:30

Przygotowanie do śniadania, m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe.

8:30-9:00

Śniadanie. Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami. Czynności porządkowe po śniadaniu.

9:00-9:30

Zajęcia edukacyjne w ramach realizacji wybranego programu wychowania przedszkolnego z całą grupą z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka oraz czasu trwania zajęć (z możliwością wydłużenia). Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą w miarę możliwości korzystanie z potrzeb specjalistów.

9:20-10:00

Zabawy ruchowe (w tym relaksacyjne).

10:00-10:30

Różnorodne formy pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka, m.in.: zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe.

10:30-11:30

Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym: zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki. Zabawy dowolne i organizowane przez nauczyciela z całą lub w małych grupach, rozmowy indywidualne, prace porządkowe, zabawy na sprzęcie terenowym (w przypadku niesprzyjającej aury – gry i zabawy ruchowe w salach). Dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku.
Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej. Tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej. Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności. Zajęcia językowe.

11:30-12:00

Przygotowanie do obiadu – czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe. Obiad - przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, praca dyżurnych. Czynności porządkowe po obiedzie.

12:00-13:15

Odpoczynek dzieci. Słuchanie muzyki relaksacyjnej lub opowiadań/ bajek czytanych przez nauczyciela.

13:15-13:30

Przygotowanie do podwieczorku, m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe. Podwieczorek.

13:30-16:00

Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci. Stwarzanie warunków do twórczej aktywności poprzez udział w zajęciach dodatkowych prowadzonych przez specjalistów. Organizowanie różnorodnych zabaw, jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka w sali lub na powietrzu. Zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe, prace porządkowe w kącikach tematycznych. Kontakty z rodzicami -informowanie o postępach i zachowaniu dzieci, kontakty okolicznościowe.