honey 311047 640RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU
DLA DZIECI 5-LETNICH
w roku szkolnym 2024/2025
Grupa „PSZCZÓŁKI”


Realizacja podstawy programowej w godz. od 8.00- 13.00

7:00 – 8:00

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy w kącikach zainteresowań. Inspirowanie do spontanicznej działalności – zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy ruchowe integrujące grupę. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych. Ćwiczenia graficzne, logopedyczne. Zabawy z zestawu zabaw ruchowych. ĆWICZENIA PORANNE.

8:00 - 8:30

ZAJĘCIA EDUKACYJNE z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka i uwzględnieniem czasu trwania zajęć. Czas realizacji zajęć dostosowany jest do indywidualnych potrzeb rozwojowych oraz możliwości psychofizycznych dziecka.

8:30 – 8:40

Zabawy ruchowe (w tym relaksacyjne).

8:40 – 8:50

Przygotowanie do śniadania, m.in. czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe.

8:50 – 9:10

Śniadanie. Czynności porządkowe po śniadaniu.

9:10 – 9:40

ZAJĘCIA EDUKACYJNE w ramach realizacji wybranego programu wychowania przedszkolnego z całą grupą z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka oraz czasu trwania zajęć (z możliwością wydłużenia). Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą.

9:40 – 11:40

Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), m.in. zabawy na świeżym powietrzu: zabawy ruchowe, spacery, zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym, gry terenowe. Zajęcia językowe.

11:40 – 12:00

Przygotowanie do obiadu – czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe.

12:00 – 12:30

Obiad - przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami. Czynności porządkowe po obiedzie.

12:30 - 13:20

Odpoczynek dzieci. Słuchanie muzyki relaksacyjnej lub opowiadań nagranych lub czytanych przez nauczyciela.

13:20 – 13:30

Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne, samoobsługowe.

13:30 – 13:45

Podwieczorek.

13:45 – 16:00

Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci. Stwarzanie warunków do twórczej aktywności poprzez udział w zajęciach dodatkowych prowadzonych przez specjalistów. Organizowanie różnorodnych zabaw, jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka w sali lub na powietrzu. Zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe, prace porządkowe w kącikach tematycznych. Kontakty z rodzicami -informowanie o postępach i zachowaniu dzieci, kontakty okolicznościowe.