RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU
DLA DZIECI 4-LETNICH
w roku szkolnym 2024/2025
Grupa „Kropki”
Realizacja podstawy programowej w godz. od 8.00- 13.00
7:00-8:00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy w kącikach zainteresowań. Inspirowanie do spontanicznej działalności – zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy ruchowe integrujące grupę. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych. Ćwiczenia graficzne, logopedyczne. Zabawy z zestawu zabaw ruchowych. |
8:00-8:30 |
Przygotowanie do śniadania, m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe. |
8:30-9:00 |
Śniadanie. Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami. Czynności porządkowe po śniadaniu. |
9:00-9:30 |
Zajęcia edukacyjne w ramach realizacji wybranego programu wychowania przedszkolnego z całą grupą z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka oraz czasu trwania zajęć (z możliwością wydłużenia). Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą w miarę możliwości korzystanie z potrzeb specjalistów. |
9:20-10:00 |
Zabawy ruchowe (w tym relaksacyjne). |
10:00-10:30 |
Różnorodne formy pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka, m.in.: zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe. |
10:30-11:30 |
Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym: zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki. Zabawy dowolne i organizowane przez nauczyciela z całą lub w małych grupach, rozmowy indywidualne, prace porządkowe, zabawy na sprzęcie terenowym (w przypadku niesprzyjającej aury – gry i zabawy ruchowe w salach). Dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku. |
11:30-12:00 |
Przygotowanie do obiadu – czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe. Obiad - przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, praca dyżurnych. Czynności porządkowe po obiedzie. |
12:00-13:15 |
Odpoczynek dzieci. Słuchanie muzyki relaksacyjnej lub opowiadań/ bajek czytanych przez nauczyciela. |
13:15-13:30 |
Przygotowanie do podwieczorku, m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe. Podwieczorek. |
13:30-16:00 |
Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci. Stwarzanie warunków do twórczej aktywności poprzez udział w zajęciach dodatkowych prowadzonych przez specjalistów. Organizowanie różnorodnych zabaw, jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka w sali lub na powietrzu. Zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe, prace porządkowe w kącikach tematycznych. Kontakty z rodzicami -informowanie o postępach i zachowaniu dzieci, kontakty okolicznościowe. |